מרכז הידע של תכנית שיבולים

אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו

יום 2: ממצפה משואה לבית גוברין

בית גוברין
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

תחילת המסלול: מצפה משואה.

סיום המסלול: תחנת הדלק בכניסה לבית גוברין על כביש 35.

אורך המסלול: כ-11 ק"מ.

התאמה ללקויות

משתמשים בטרקר או בגילגולון: המסלול עביר, ברובו על שבילי עפר רחבים ונוחים.
לקויות ראייה, שמיעה ותקשורת: הכנה למעבר בסמוך לכביש לקראת סוף המקטע.

תיאור המסלול

ממצפה משואה ממשיכים על הסימון השחור עוד כ-150 מ' על כביש אספלט ומגיעים לפיצול שבילים בסימון שחור וירוק. בפיצול פונים שמאלה ועולים על הסימון הירוק, בסימון הירוק הולכים כ-2.5 ק"מ ומגיעים לפיצול שבילים בסימון ירוק וכחול. בפיצול ממשיכים ישר בסימון הירוק ולאחר כ-100 מ' נוספים מגיעים לחורבת צורה. לאחר החורבה ממשיכים בסימון הירוק עוד כ-1.3 ק"מ ומגיעים לפיצול שבילים בסימון ירוק ושביל ישראל בלבד. בפיצול פונים ימינה ועולים על סימון שביל ישראל בלבד, שבו הולכים רק כ-330 מ' ומגיעים לפיצול שבילים שבו חוזרים ללכת על הסימון הירוק. מהחזרה לסימון הירוק הולכים כ-460 מ' ומגיעים לראש תל גודד, שם נמצאות מערות קבורה רבות ותצפית לכיוון מערב. לאחר התצפית מתחילים בירידה בינונית מראש התל, בסימון ירוק, שאורכת כ-780 מ'. בסוף הירידה מגיעים לפיצול שבילים בסימון ירוק ושביל ישראל. בפיצול פונים ימינה ועולים על סימון שביל ישראל בלבד, לאחר פיצול השבילים הולכים כ-910 מ' ומגיעים למעבר בקר להולכי רגל. עוברים את מעבר הבקר וממשיכים בסימון שביל ישראל. לאחר כ-1.7 ק"מ מגיעים לפיצול שבילים בסימון שביל ישראל בלבד ושביל לא מסומן. בפיצול פונים ימינה, כשמשמאל קיבוץ בית גוברין, אך השער האחורי נעול ולכן ממשיכים בתוואי שביל ישראל. לאחר הפנייה ימינה בפיצול, הולכים עוד כ-1.3 ק"מ בסימון שביל ישראל בלבד בתוך פארק בריטניה ובסוף ה-1.3 ק"מ, מגיעים ליציאה מהפארק, לקבר שייח ולכביש אספלט. בהגעה לכביש האספלט פונים שמאלה והולכים לצד הכביש כ-900 מ', כשבדרך משמאל ליד צומת בית גוברין מסעדה ומכולת. מגיעים לצומת בית גוברין. בצומת יורדים מתוואי שביל ישראל בפנייה שמאלה כדי להגיע לסיום היום בקיבוץ בית גוברין. הולכים לצד כביש 35 בזהירות רבה ולאחר כ-400 מ' מהצומת (כשמשמאל האמפיתיאטרון) מגיעים לצומת עם כביש הגישה לקיבוץ. בצומת פונים שמאלה ולאחר כ-200 מ' נוספים בהליכה על כביש הגישה לקיבוץ מגיעים לשער הקיבוץ, שם מסתיים היום.

הערה כללית לטיול זה: בפירוט הימים מופיעים המלצות בכל הנוגע לשימוש בטרקר או גילגולון עבור חניכים המוגבלים בתנועה. עם זאת, מומלץ לערוך הכנת מסלול בסמוך למועד היציאה לשטח, כדי לוודא שאין שינויים בלתי צפויים כמפגעים שנגרמו בעקבות מזג אוויר או מפגעים אחרים שעלולים להגביל את המעבר במסלול.