דילוג לתוכן
מרכז הידע של תכנית שיבולים
בית
אודות התכנית
חדשות ועדכונים
תדריכים
מיון וקליטה במכינות
תהליך מיון מונגש
מבוא והכנה
הראיון האישי
הנגשת פעילות לפי סוג המוגבלות
כבדות שמיעה
מוגבלות ראייה
אוטיזם
מוגבלות מוטורית
לקות רב-מימדית ולקות למידה רב-בעייתית
מוגבלות נפשית
תחילת שנה
התחום החברתי
מבוא: רקע ורציונל
פרק ראשון: זכויות של אנשים עם מוגבלות בהתייחס לתחום החברתי והמיני
פרק שני: מתחילים…
פרק שלישי: מאפיינים בהתפתחות החברתית והמינית של צעירים עם מוגבלות
פרק רביעי: תקשורת חברתית במרחב וירטואלי
פרק חמישי: גורמי סיכון לפגיעות באנשים עם מוגבלות
פרק שישי: מסיכון לסיכוי – איתור והתמודדות עם מצבי סיכון
פרק שביעי: עקרונות התערבות כלליים בעבודה עם חניכי תוכנית 'שיבולים'
התנדבות בקהילה
עקרונות כלליים להתנדבות והנחיות להתאמות
שאלון להתאמת פעילות ההתנדבות
דגשים ועקרונות בעבודה לפי סוג מוגבלות
טיול נגיש
מבוא - מהו טיול נגיש
מהו טיול נגיש
פרק ראשון: תכנון הטיול
תכנון טיול באופן מותאם: נגישות פיזית וטכנית
תכנון טיול באופן מותאם: נגישות המידע
פרק שני - הנגשת הטיול בהתאמה לסוג הלקות
עיוורון ולקויות ראייה
חרשות וכבדות שמיעה
הפרעות על הרצף האוטיסטי (ASD – Autism Spectrum Disorders)
לקויות פיזיות
כלים - הכנה לטיול
דף הכנה לחניך/כה
דף הכנה למדריך/כה
מסלולי טיול
ממושב ספיר לנחל ברק
מנתיב הל"ה לבית גוברין
מסלול ים אל ים
מקיבוץ דן לנחל דישון
סובב מכתש רמון
שביל הגולן
שביל סובב כנרת
שביל רמות מנשה
שינוי עמדות
הרצאות ומפגשים למכינות – שינוי עמדות וסטיגמות
הרצף האוטיסטי
פרק ראשון: הגדרה, התפתחות ושינויים
רקע, אבחון, סיבות ושכיחות
פרק שני: מדע מול אגדה
קריטריונים לקבלת אבחנה של ASD
המעבר להגדרה רב מימדית
עמדות ותפיסות כלפי אנשים עם ASD
פרק שלישי: שילוב חברתי
חזון השילוב
אתגרי השילוב
כיצד יוצרים שילוב: דגשים
פרק רביעי: עולם עובר שינוי
סרטונים, סרטים וספרים מומלצים
כבדות שמיעה
פרק ראשון: סקירה
מבוא למדריך
פרק שני: הנחיות והמלצות
השפעות חברתיות ורגשיות
אסטרטגיות פעולה
מצבי תקשורת מורכבים הדורשים התייחסות
המלצות לשילוב חניכים כבדי שמיעה וחרשים
פרק שלישי: מידע נוסף
מכשירי שמיעה ואביזרי עזר
כלים לסינגור עצמי
מיצוי זכויות
לקויות ראייה
פרק ראשון: למידה והכנה: שלב טרום קליטה
מבוא לתדריך עיוורון ולקויות ראייה
עיוורון ולקות ראייה בקרב צעירים (18-65) – היבטים רגשיים ותפקודיים
עיוורון לקויות ראייה – סוגים ומשמעויות תפקודיות
פרק שני: יישום בסביבת המכינה - קליטה והכנת סביבת הפעילות
"סיוע מקדם עצמאות" – עקרונות בחיזוק תפקוד העצמאי של החניך/כה
טכנולוגיה מסייעת וציוד עזר
הכנת מרחב הפעילות והקבוצה
פרק שלישי: ארגונים ושירותים לחניך
מקורות מידע, ארגונים ושירותים לצעיר/ה
נספח
מערך הדרכה לקבוצה
מוגבלות נפשית
אחרי המכינה
ידע נוסף
יצירת קשר
English
להרשמה לתכנית
חיפוש
אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו
אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו
חדשות ועדכונים
התוכן יעלה בקרוב
תפריט
בית
אודות התכנית
חדשות ועדכונים
תדריך מיון וקליטה במכינות
תהליך מיון מונגש
מבוא והכנה
הראיון האישי
הנגשת פעילות לפי סוג המוגבלות
כבדות שמיעה
מוגבלות ראייה
אוטיזם
מוגבלות מוטורית
לקות רב-מימדית ולקות למידה רב-בעייתית
מוגבלות נפשית
תדריך התחום החברתי
מבוא: רקע ורציונל
פרק ראשון: זכויות של אנשים עם מוגבלות בהתייחס לתחום החברתי והמיני
פרק שני: מתחילים…
פרק שלישי: מאפיינים בהתפתחות החברתית והמינית של צעירים עם מוגבלות
פרק רביעי: תקשורת חברתית במרחב וירטואלי
פרק חמישי: גורמי סיכון לפגיעות באנשים עם מוגבלות
פרק שישי: מסיכון לסיכוי – איתור והתמודדות עם מצבי סיכון
פרק שביעי: עקרונות התערבות כלליים בעבודה עם חניכי תוכנית 'שיבולים'
תדריך לטיול נגיש
מבוא – מהו טיול נגיש
מהו טיול נגיש
פרק ראשון: תכנון הטיול
תכנון טיול באופן מותאם: נגישות פיזית וטכנית
תכנון טיול באופן מותאם: נגישות המידע
פרק שני – הנגשת הטיול בהתאמה לסוג הלקות
עיוורון ולקויות ראייה
חרשות וכבדות שמיעה
הפרעות על הרצף האוטיסטי (ASD – Autism Spectrum Disorders)
לקויות פיזיות
כלים – הכנה לטיול
דף הכנה לחניך/כה
דף הכנה למדריך/כה
מסלולי טיול
ממושב ספיר לנחל ברק
מנתיב הל"ה לבית גוברין
מסלול ים אל ים
מקיבוץ דן לנחל דישון
סובב מכתש רמון
שביל הגולן
שביל סובב כנרת
שביל רמות מנשה
תדריך עיוורון ולקויות ראייה
פרק ראשון: למידה והכנה: שלב טרום קליטה
מבוא לתדריך עיוורון ולקויות ראייה
עיוורון ולקות ראייה בקרב צעירים (18-65) – היבטים רגשיים ותפקודיים
עיוורון לקויות ראייה – סוגים ומשמעויות תפקודיות
פרק שני: יישום בסביבת המכינה – קליטה והכנת סביבת הפעילות
"סיוע מקדם עצמאות" – עקרונות בחיזוק תפקוד העצמאי של החניך/כה
טכנולוגיה מסייעת וציוד עזר
הכנת מרחב הפעילות והקבוצה
פרק שלישי: ארגונים ושירותים לחניך
מקורות מידע, ארגונים ושירותים לצעיר/ה
נספח
מערך הדרכה לקבוצה
תדריך הרצף האוטיסטי
פרק ראשון: הגדרה, התפתחות ושינויים
רקע, אבחון, סיבות ושכיחות
פרק שני: מדע מול אגדה
קריטריונים לקבלת אבחנה של ASD
המעבר להגדרה רב מימדית
עמדות ותפיסות כלפי אנשים עם ASD
פרק שלישי: שילוב חברתי
חזון השילוב
אתגרי השילוב
כיצד יוצרים שילוב: דגשים
פרק רביעי: עולם עובר שינוי
סרטונים, סרטים וספרים מומלצים
תדריך כבדות שמיעה
פרק ראשון: סקירה
מבוא למדריך
פרק שני: הנחיות והמלצות
השפעות חברתיות ורגשיות
אסטרטגיות פעולה
מצבי תקשורת מורכבים הדורשים התייחסות
המלצות לשילוב חניכים כבדי שמיעה וחרשים
פרק שלישי: מידע נוסף
מכשירי שמיעה ואביזרי עזר
כלים לסינגור עצמי
מיצוי זכויות
אחרי המכינה
מוגבלות נפשית
תחילת שנה
ידע נוסף
שינוי עמדות וסטיגמות – הרצאות ומפגשים למכינות
תדריך להתנדבות בקהילה
דגשים ועקרונות בעבודה לפי סוג מוגבלות
שאלון להתאמת פעילות ההתנדבות
עקרונות כלליים להתנדבות והנחיות להתאמות
יצירת קשר
English
להרשמה לתכנית
מה רצית לדעת?
חיפוש