מרכז הידע של תכנית שיבולים

מרכז הידע של תכנית שיבולים

אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו

מרכז הידע של תכנית שיבולים

אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו

מוגבלות ראייה

צילום גלית הדרי מאתר פיקיוויקי
שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואצאפ
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
share
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

דגשים ועקרונות בהדרכת חניכים עם מוגבלות בראייה

  • הקפידו ככל האפשר לשמור על חדר פעילות קבוע ועל מיקום קבוע של הריהוט בחדר.
  • יש להבטיח שמקומות הפעילות יהיו נקיים מחפצים חדים או מחפצים שניתן להיתקל בהם.
  • יש לזהות מקומות מסוכנים (כמו מדרגות, רצפות חלקות, דלתות פתוחות למחצה) ולסמן אותם בסימנים הניתנים לזיהוי על ידי החניך עם ליקוי הראייה, כגון צבעי כתום וצהוב.
  • מומלץ להשתמש בשטיחים או במזרנים מרופדים (נשענים על הקיר) לתיחום גבולות אזורי פעילות שבהם יש תנועה רבה אשר עשויה להיות מכשול עבור הצעיר. חשוב לשמור על סימן אחיד ולא משתנה מפעילות לפעילות.
  •  יש לפעול באזורים מוארים היטב.
  • מומלץ להרבות בהסברים מילוליים להוראות, כולל חלופות להדגמה לדוגמה: לתת לחניך למשש את החבל כאשר המדריך מציג את החבל לקבוצה.
  • יש לאפשר לחניך עם ליקוי ראייה היכרות עם מקום הפעילות וגבולותיה לפני הפעילות (בעיקר כשמדובר במקום חדש).
  • יש להיעזר בהנחיה ידנית, החזקה בכף יד, בכתף או במותניים בהתאם לצורך. תוך כדי הנחיה יש להקפיד על כבוד החניך ולא לאלץ אותו לאחיזה מיותרת.
  • אם המדריך משתמש במידע כתוב, יש לכתוב בגדול ובאופן שהניגוד יהיה בולט (שחור על לבן או צהוב, קו עבה).
  • לפני מסירת כדור או ציוד אחר יש להתריע על כך בקול.

נושאים קשורים

שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואצאפ
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
share
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

שותפים בתכנית

מה רצית לדעת?