מרכז הידע של תכנית שיבולים

מרכז הידע של תכנית שיבולים

אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו

מרכז הידע של תכנית שיבולים

אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו

כלים לסינגור עצמי

צילום: יהודית גרעין-כל מאתר פיקיוויקי
צילום: יהודית גרעין-כל מאתר פיקיוויקי
שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואצאפ
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
share
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

מתן שירותים רבים מותנה בבקשת האדם עם המוגבלות, ובייחוד במקרה של מוגבלות בשמיעה, שאינה מגבלה נראית לעין. לשם כך, אדם עם ירידה בשמיעה חייב להיות בעל יכולת לייצוג עצמי. ייצוג עצמי זו הפעולה שבה אדם מדבר בעד עצמו, מייצג את האינטרסים האישיים שלו, מגן על זכויותיו ומבטיח שיסופקו לו השירותים המתאימים.

מיומנויות לייצוג עצמי

  • ידע על זכויות ומשאבים בסביבה.
  • ידע אישי על ההתאמות להן האדם זקוק.
  • ידע על תחומי החוזק והקושי של האדם.
  • מוטיבציה: מאחר שירידה בשמיעה היא מגבלה לא נראית, נדרשת חשיפה אישית.
  • יכולת לתקשורת אסרטיבית – הזכות לשמוע ולקחת חלק בשיחה.

מיומנויות של בניית היגדים לתקשורת אסרטיבית

  • היגד חיובי שבו האדם מביע רצון לשיתוף פעולה ולהצלחת הסיטואציה.
  • תיאור הקושי.
  • הצעה קונקרטית לפתרון.
  • התאמות השיח כסנגור עצמי: ליידע את השותף לשיח לקושי ולבקש הבהרות, חזרות, ניסוחים מחדש והוספת מידע.

נושאים קשורים

שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואצאפ
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
share
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

שותפים בתכנית

מה רצית לדעת?