מרכז הידע של תכנית שיבולים

מרכז הידע של תכנית שיבולים

אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו

מרכז הידע של תכנית שיבולים

אם את/ה חלק מצוות המכינה, ורוצה לקדם את ההשתתפות של חניכי שיבולים במכינה - הגעת למקום הנכון! פה תמצא/י את הידע והכלים שפיתחנו למטרה זו

אוטיזם

צילום דוד אוחנה מאתר פיקיוויקי
שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואצאפ
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
share
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

דגשים ועקרונות בעבודה עם חניכים עם אוטיזם

  • הקפידו על מקום פעילות קבוע עד כמה שניתן ועל מבנה פעולה קבוע ומוכר. מומלץ לכלול במערך הפעילות מעין טקס קבוע לפתיחת הפעולה ולסיומה (שיר פתיחה, שאלה קבועה, סבב מה נשמע וכדומה).
  • לפני מתן הוראה רצוי לפנות לחניך בשמו ולומר באופן ברור אם אתה עומד לשאול אותו שאלה, להציע לו משימה או לבקש בקשה.
  • מומלץ להשתמש בהוראות ישירות וברורות ולהיעזר בתמונות הממחישות את הנאמר.
  • לקראת פעילות שמהווה שבירה של השגרה חשוב להכין את החניך היטב ולהסביר לו במפורט לפחות יום קודם לקראת מה הולכים, מה יהיה בפעילות, מה סדר היום, את מי נפגוש, היכן נעצור בדרך וכו'.
  • לחניך עם אוטיזם בתפקוד גבוה – אפשר לסייע לו וללמד אותו מה מותר ומה אסור, מתי מתאים לדבר, מהם החוקים המקובלים. לחניך כזה יש יכולות קוגניטיביות גבוהות ורצוי לחשוב כיצד מאתגרים אותו ומשתפים אותו (למשל: שיהיה אחראי להכין דקת פתיחה על נושא הפעולה או שיהיה אחראי להביא ידיעה מחדשות שבוע).

נושאים קשורים

שיתוף ב print
הדפסה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואצאפ
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
share
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

שותפים בתכנית

מה רצית לדעת?