דגשים ועקרונות בעבודה עם חניכים עם אוטיזם
- הקפידו על מקום פעילות קבוע עד כמה שניתן ועל מבנה פעולה קבוע ומוכר. מומלץ לכלול במערך הפעילות מעין טקס קבוע לפתיחת הפעולה ולסיומה (שיר פתיחה, שאלה קבועה, סבב מה נשמע וכדומה).
- לפני מתן הוראה רצוי לפנות לחניך בשמו ולומר באופן ברור אם אתה עומד לשאול אותו שאלה, להציע לו משימה או לבקש בקשה.
- מומלץ להשתמש בהוראות ישירות וברורות ולהיעזר בתמונות הממחישות את הנאמר.
- לקראת פעילות שמהווה שבירה של השגרה חשוב להכין את החניך היטב ולהסביר לו במפורט לפחות יום קודם לקראת מה הולכים, מה יהיה בפעילות, מה סדר היום, את מי נפגוש, היכן נעצור בדרך וכו'.
- לחניך עם אוטיזם בתפקוד גבוה – אפשר לסייע לו וללמד אותו מה מותר ומה אסור, מתי מתאים לדבר, מהם החוקים המקובלים. לחניך כזה יש יכולות קוגניטיביות גבוהות ורצוי לחשוב כיצד מאתגרים אותו ומשתפים אותו (למשל: שיהיה אחראי להכין דקת פתיחה על נושא הפעולה או שיהיה אחראי להביא ידיעה מחדשות שבוע).